Vyprávěčka

EDICE SVĚTOVÝ BESTSELLER
Z origináního názvu: The Storyteller
Spisovatelka: Jodi Picoult
Rok vydání: 2013 / 2014 cz
Počet stran: 510
Nakladatelství: ikar

Jak byste žili s pocitem, že jste oškliví, lidé opovrhují vaším vzhledem a k tomu vás nenávidí vlastní sestry? Naše hlavní hrdinka Sage se cítí osaměle. Jedna z věcí co ji v životě drží nad hladinou je muž, který ji velice miluje, ale přitom nikdy nebude její.  Další věc je pečení v pekárně.

Jednoho dne k Sage přijde starý milý pán a požádá ji, aby ho zabila. Jaký k tomu má důvod a proč přichází zrovna k Sage? Co byste dělali na jejím míste?
Kromě těchto dvou postav se zde objevuje i babička hlavní hrdinky, která přežila druhou světovou válku a koncentrační tábor.


V knize vystupuje více osob, což se mi moc líbí. Příběh mi ze začátku přišel velmi zajímavý a nemohla jsem se dočkat toho, jak to všechno dopadne. V druhé půlce příběhu jsem ale začala mít depresi, a tak jsem od knihy dala na nějakou dobu ruce pryč. Konec mě naopak tak uchvátil, že kniha zůstane navždy v mém srdci.



***
Ustoupím o krok dozadu."Možná byste měl jít."
,,Prosím," nevzdává se Josef. ,,Je to stejné, jak jste na tom
mluvila při šachu. Uvažuju o pět kroků dopředu."
Jeho slova mě zarazí. ,, Jste nemocný?"
,,Doktor mi tvrdí, že můj stav odpovídá daleko mladšímu 
člověku. Bůh si se mnou zahrává. Udělal mě dost silného na to,
abych nemohl zemřít, ačkoli chci. Měl jsem rakovinu. Dokonce 
dvakrát. Přežil jsem dopravní nehodu i zlomený krček v kyčli.
Dokonce jsem, Bůh mi odpusť, spolykal lahvičku prášků.
Ale našli mě svědkové Jehovovi, kteří náhodou roznášeli 
své brožurky a uviděli mě oknem ležet na podlaze."
,,Proč jste se pokoušel zabít?"
,,Protože bych měl být mrtvý, Sage. Právě to si zasloužím.
A vy můžete pomoct." ,,Vy jsme mi ukázala své jizvy.
Já povás chci jen to, abyste mi umožnila ukázat vám ty moje."
Uvědomím si, že o tom člověku vlastně nic nevím, jedině to,
co se sám rozhodl mi o sobě říct. A teď si mě vybral, abych
mu pomohla spáchat asistovanou sebevraždu. ,,Podívejte 
Josefe, "začnu mírně, ,,potřebujete pomoc, ale ne takovou,
 jakou si představujete. Nejsem přece vrah."
,,Možná to tak uplně není." Sáhne do kapsy pláště, vytáhne
malou ohmatanou fotografii a vtiskne mi ji do dlaně.
Vidím na tom obrázku nějakého muže. Je daleko mladší než
Josef, má stejný nos, stejné rozhrání vlasů, velice podobné rysy.
Na sobě má uniformu SS a usmívá se.
,,Protože já vrah jsem," pronese tiše.





Have a nice reading !!!

Hodnoceni: ♥ ♥ ♥ ♥ ♥/♥ 

Okomentovat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.