Jedna + 1 - Monika Peetz

Z originálního názvu: Ausgerechnet wir
Spisovatelka: Monika Peetz
Rok vydání: 2017/2015
Nakladatelství: Host
Hodnocení: 3/5
Recenzní výtisk



,,Shodujeme se ve víc než devadesátičtyřech procentech," bránil jsem se.


Náš hlavní hrdina Tom má tři sestry a je to zároveň jediný muž v rodině, je posedlý číslicemi, rád je   analyzuje a věří jim víc, než cokoliv jinému. Tom si sám chce najít pravou lásku, ale neví jak. Jeho nejlepší přítel je bývalý manžel jeho sestry a bojí se jí říct, že jsou stále v kontatku. Má to v životě těžké, ale je to hodný a skromný muž. 

Jednou se Tom rozhodne přihlásit na seznamku "jedna + 1" a čeká, až mu program vypočítá a najde jeho pravou lásku. Nakonec se dočká a přijde mu e-mail s tím, že se našla téměř dokonalá partie a hodí se k sobě na 94%. Jeho dokonalou láskou je Lisa. 

Oba si začnou psát a Tom hned na první pohled (v e-mailu) ví, že ona je ta pravá. Na místě konání se ale objeví paní ve věku 40 let a Tom je zmatený, neví co se děje a jakto, že jeho vysněná nevypdá jak na fotkách... Záhy se ale dozvíme, že je to Lisina mamka a hledá pro svou dceru toho pravého. Lisa o Tomovi vůbec neví ...





Příběh se odehrává mužským pohledem a je velmi zajímavé, že spisovatelkou je žena. Docela by mě zajímal názor z klučičího pohledu, zda jsou takéve skutečnosti tak "zoufalí " jako my ženy při hledání pana Darcyho. Podle mě to vůbec takhle není.

Nic jsem od knihy nečekala, myslela jsem si, že to bude jednorázová jednohubka, ale nakonec mě příběh moc nebavil. Bylo to tím, že se jsem to četla z pohledu muže rukou spisovatelky a nevím, zda jsou klučičí myšlenky až takhle ztvárněné. 

Hlavní hrdina byl takový ňouma, sama bych s ním nechodila, ale tím jak se snažil to bylo strašně roztomilé a hezké. Z mého pohledu to ale stejně vypadalo nereálně, místy až homosexuálně. Nic proti geyům, ale takto se opravdu chovají spíš holky. Docela by mě i zajímal příběh z pohledu Lisy nebo jedné z jeho sester, protože to by také hrálo docela zásadní roli k celkovému hodnocení. No, spisovatelka se zaměřila jen na jednu postavu a chvílemi mě to prostě vůbec nebavilo. 

Toto byl můj první recezní výtisk od nové spolupráce s Host naklatelstvím, tak mě moc mrzí, že jím byl zrovna tento. Doufám, že příště pro změnu zrecenzuji něco bombastického.

Jinak je knížka strašně rozomilá a jestli poznat jak kluk z pohledu holky usiluje o pravou lásku, rozhodně do ní jděte. Zajímal by mě i Váš názor, hlavně ten klučičí, jestli se Vám to zdá taky za vlasy přitažené, stejně jako mně.


Děkuji Hostu za poskytnutí této knihy. Knihu si zakoupíte po kliknutí na loga.


Okomentovat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.