Grafitové děvče - Miroslava Varáčková

Z originálního názvu: Grafitové dievča
Spisovatelka: Miroslava Varáčková
Rok vydání: 2017
Nakladatelství: Slovart/Booklab
Hodnocení:4/5
Recenzní výtisk


,,Do kanálu."

Zkuste si předtavit žít v chudobě s matkou, která furt chlastá a má každou chvíli jiného chlapa. Naše hlavní hrdinka Táňa to nemá v životě lehké. Do školy vůbec nechodí a o to víc, protože jí ten obor nebaví. Chodí se svým nejlepším kamarádem Břitvou krást a nehorázně si to užívají. Tanin kamarád Břitva není na tom stejně jako naše hlavní hrdinka. Je to kluk z botahé rodiny, ale rodina se mu vůbec nevěnuje. Jeho otec je bohatý obchodník a žije smetánkový život, ale tohle Břitva vůbec nepotřebuje.

Matka hlavní hrdinky se vůbec nevěnuje svému dítěti. Její život se motá kolem chlapů a hlavně chlastu, Taňa dělá cokoliv, aby se zavděčila. Třeba večeři, a to těstoviny s vejcem. Její máma si ale ničeho neváží a furt na Táňu řve a ponižuje jí. Je to nesnesitelné, ale i přezevšechno je to přece máma.



Táňa jde prodávát ukradené věci a potká jednoho cizince, který jí chce nabídnout hodně peněz, ale ne za věci, které ukradla. Na začátku to zní fakt divně a Táňa se právoplatně obává, ale za tolik peněz... proč ne? 
Táňa se tedy na chvíli dostane do skvělé situace a užívá si život v blahobytu, ale to jí z ničí vztah k nejlepšímu kamarádovi a vztah k matce se taky vůbec nezlepšuje. Z ošklivého ptáčátka se tedy stala krásná sebevědomá žena, ale ne všechno trvá na věky.



Musím se přiznat, že jsem od příběhu něco takového očekávala. Jelikož sama spisovatelka nám řekla, že její hlavní hrdinové musí bojovat a nevzdávat se. Byl to krátký příběh o holce, která to v životě nemá lehké a já sama bych v této situaci nedokázala žít. Táňa má u mě velký obdiv, že všechno tohle zvládla. Byla jsem při ní a držela jsem jí palce. 
Já sama v její situaci bych se zhroutila a nedokázala ani polovinu z toho, co ona. Líbí se mi styl, jakým spisovatelka píše, mám od ní doma ještě dvě knihy a na jednu se velmi moc těším. 

Kniha je doplněná i o graficky, což se mi moc líbí! Ty ilustrace jsou pěkné a jednoduché. A celkově kniha je moc pěkná! Je růžová a ten přebal? Jak jsem knihu uviděla, hned jsem se zamilovala. Ale co se skrývá uvnitř té knihy, to už tak sladké bohužel není....

Děkuji Slovartu, že mě pozvali na křest této knihy a mohla jsem poznat skvělou spisovatelku. 


Knihu si můžete zakoupit přímo na kliknutí loga


Okomentovat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.