Bookclub s Jakubou Katalpou a jejím doprovodem.


24.01.2018
Můj první bookclub v r. 2018, který každý měsíc pořádá Books Calling AKA Jakub, byl se spisovatelkou, která pochází z plzeňského kraje stejně jako já. Spisovatelka se jmenuje Tereza Jandová, ale Ti, kteří ji znají, tak spíše pod pseudonymem Jakuba Katalpa, což je název stromů, které rostou v Plzni. 
Sraz se konal v krásné útulné kavárně Coffe ang Riot, obsluha byla velmi milá a já si samozřejmě dala kávu.
Před bookclubem jsem si dala sraz s Penny&books a samozřejmě jsme se daly do řeči, přičemž jsme se vydaly na místo konání. 

Spisovatelka nám prozradila, že se ke psaní dostala brzo a zezačátku psala hororové povídky, které posílala je do novin. Dále nám vyprávěla zážitky různých nakladatelů, kde žádala o vydání její první knihy, to mi přišlo velmi zajímavé. Její kniha "Je hlína k snědku?" byla dokonce nominována na  Magnesii Literu, kterou by samozřejmě chtěla jednou vyhrát. Také jsem se například dozvěděla, že recenze na její knihy nevyhledává a nezajímá se o ně nebo že díla píše prvně ručně, a pak přepisuje na počítači. Mezi autory, které má ráda se řadí Franz Kafka a Agatha Christie.
Katalpa už zístala dvě ocenění a to cenu Josefa Škvoreckého (2013) a Česká kniha (2013).



Hvězda večera byla ale její poslední kniha a to Doupě, které vydalo nakladatelství Host. Samotnou knihu autorka psala rok a půl a řekla nám, že se jí nelíp psalo o Vietnamce, která ráda sedávala před obchodem a žvýkala nakládaný zázvor. Postava Marie je sama autorka. 
Kniha doupě má ve čtenáři vyvolat samotu a míjení. Samotné doupě inspiroval její byteček, ve kterém kdysi bydlela a vypadal jako doupě.

Celkový večer byl příjemný, líbilo se mi jak nám autorka vykláda o její cestě k vydání knihy a jak se dostala k jménům postav. Hodně mě překvapilo, že autorka nikdy nebyla v zemích o kterých píše, ale i tak jsou tak identická a živá, jakoby tam spisovatelka opravdu strávila aspoň pár chvil ze života. Jsem i docela spokojená s tím, jak Katalpa popsala život Hoang Thi Anh(ové) žijící v Česku, z jejich pasáží šla samota opravdu cítit.

Abych ale jen nechválila jak bylo všechno dokonalé, vytkla bych, že kavárna byla rezervovaná jen pro nás, abychom měli klid na povídání si s autorkou. Ta si s sebou bohužel přinesla hlučný doprovod, které se dle mého vkusu choval neslušně. Nedbali na naše ohledy, zpočátku jsem autorce skoro nic nerozumněla a ke konci nám zkazili večer úplně, když nás nařkli z nepěkných věcí, a jako blogera se mě pár řečí dotklo. 

Přečtení této knihy vůbec nelituji bylo to skvélé čtení, brzo se můžete těšit na recenzi. Knihu jsem ohodnotila 4/5*, takže neváhejte.
Děkuji Books Calling za další krásný večer a budu se těšit na další bookclub a samozřejmě děkuji megaknihám za postytnutí knihy.





Knihu zakoupíte na kliknutí loga

2 komentáře

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.