Je zamilovaná. Do jeho jména, které znamená ,,nádherná příležitost".

Spisovatelka: Jakuba Katalpa
Rok vydáná: 2017
Nakladatelství: Host
Hodnocení: 4,5/5
Recenzní výtisk

Je zamilovaná. Do jeho jména, které znamená ,,nádherná příležitost".


Na první pohled ve mně kniha vyvolá domněnku, že se jedná o nějaké české sci-fi, nevím proč. Knihu jsem neměla vůbec v plánu číst, ale jakmile jsem se dozvěděla, že se bude konat první bookscalling roku 2018 a hostem bude Jakuba Katalpa s jejím dílem Doupě, tak jsem neměla na výběr.

V knize se vyskytuje více dějových linií, a tím pádem i více postav: Samotná Květa, která už nějakou dobu žije sama ve vile. Má dceru, která čeká dítě s její přítelkyni. Naproti vily je večerka, kde vysedává malá Vietnamka. Hoang Anh Thi, je v čechách kvůli dětem, ve Vietmanu už taky skoro nikoho nemá a musí si zvykat úplně na jiný svět. Všechno je pro ni nové a zvláštní. Naučí se mluvit česky ale pořádně jí to nejde, přece je čeština nějtěší jazyk.
V Americe bydlí Akiko, která teď bojuje s rakovinou prsu.
Květa mezitím ve své vile zatím buduje doupě ve sklepě, kde má v plánu někoho uvěznit...zemřel jí manžel a jí užírá samota. Květu jsem si oblíbila i když je, podle mých slov trochu praštěná. Zato jsem strašně nenaviděla manžela od Akiko, chápu, že manželčin boj s rakovinou je těžké. Smrt blízkého je strašně bolestivá věc znám to.
Při probírání tohoto příběhu jsem se na bookclubu dokonce rozbrečela ..



Dějová linka Vietnamky žijící v Česku mě moc zaujala. Byla jsem hodně zvědavá, jak to česká spisovatelka napíše, když není z Vietnamu a nikdy tam ani nebyla a musím říct, že jsem byla mile překvapená, není skoro nic, co bych jí vytkla, až třeba na možná ten déšť, který podle jejích slov voní...
Spisovatelka všechno hezky a stručně popisovala, styl psaní byl jednoduchý bez zbytečných průtahů. Po dočtení jsem nevěřila, že už příběh skončil, chtěla jsem se dozvědět víc, ale bohužel. Jak by vše mohlo dopadnout si musíme asi domyslet sami.
Všechno do sebe nakonec pasuje a zapadá, až se nestačíte divit. Kniha v nás má vyvolat pocit samoty a to se Katalpě povedlo.

Jsem ráda, že jsem se mohla se spisovatelkou sejít a zjistit téměř vše o její knize. Na smotnou obálku se už ale nedostalo. A jak jsem už říkala, že se mi příběh moc líbil.
Knihu ale určitě doporučuju. Koho by zajímal jak probíhal books calling club, klikněte ZDE.


Sama nevím,

Děkuji Megaknihám za poskytnutí knihy!
Knihu si zakoupíte po kliknutí loga


Okomentovat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.