Být pesimista je k ničemu. To stejně nikdy nikomu nepomohlo.



THE LITTLE BOOK OF LYKKE
Autor: Meik Wiking | Rok vydání:2017/2018cz | Nakladatel:Jota | Hodnocení: 4*/5* 
recenzní výtisk 


Dnes vám chci představit jednu milou knížečku a to Lykke (štěstí) - tajemství nejšťastnějsích lidí na světě. Grafické zpracování je velmi podobné Hygge od téhož autora. Proč jsem se ale vůbec rozhodla tuto knihu přečíst? Možná proto, že byl leden a měsíc je to pro mě velmi depresivní... Jota se se ale rozhodla vydat tuhle knížečku a slunce přes všechny ty mínusy pod nulou se rozhodlo alespoň obrazně vykouknout. To už je pak život lepší a úsměv na tváři vykouzlen tytam.

Kniha se dělí na 9 kapitol a každá kapitola je vždy důkladně popsána a řeší určité téma. Byly tam i úkoly, což se mi docela líbilo, i když první úkol jsem odmítla dělat. Na začátku knihy byl úkol o sousedech a společnosti. Dokážete si představit nejvetšího introverta, jak chodí po 7 patrovém paneláku a klepe na cizí dveře, aby se zeptal na jejich kontakt a koníčky? Sotva říkám ve výtahu "dobrý den", abych pak dlouhou minutu jela dolů a cítila se divně. Někdy se možná hecnu zeptat na to, jak se třeba mají. Ale pozor, člověk prý nemá být spokojen s odpovědí "dobře"!


Hodně mi otevřela oči kapitola o penězích. Pokud někdo neví, tak se můj celý život točí kolem pěněz. Odmala do mě společnost hučela, že čím více peněz, tím je člověk šťastnější. U mě to je spíš čím více peněz, tím více krámů si můžu koupit. Jinak zajímavá je myšlenka, kupuj si zážitky a ne věci. 
Kniha mi také třeba řekla, že si mám představit koláč. Já si představila Pizzu. První kousek vždy chutná nejlépe, ale jak jíte dál a dál, druhý, třetí, tak už to není tak uspokojivé jako první kousek. Souhlasíte?

Během čtení knihy jsem štěstí určitě nenašla, ale uvědomila si spoustu věcí, které nám mohou ke štěstí pomoci.
Celičký svět se někdy může zdát jako taková hromada neštěstí, je jen na nás, jestli mezi tím vším jsme ochotni hledat to dobré. Nejdůležitější je se radovat i z maličkostí, ty jsou totiž všude kolem nás.

Neříkám, že jsem ten nejšťatsnější člověk a jsem šťastná 24/7, ale vždy je třeba se radovat alespoň chvíli! 

Rozhodně knihu doporučuji, jak už kvůli obsahu, tak i kvůli grafickému zpracování a fotkám, které tenhle kousek nabízí. Opravdu ve mně všechno vyvolalo pocit LYKKE.


Děkuji nakladatelství Jota za poskytnutí této knihy. Knihu si zakoupíte při kliknutí loga! Přeji mnoho úspěchů a Lykke!












2 komentáře

  1. Já teď zrovna čtu Hygge a jsem nadšená, tuhle knížku mám určitě taky v plánu:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hygge mám taky v plánu číst. Určitě si přečti, je moc krásná <3

      Vymazat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.