Protože toto je také začátek

The Shape of water
Autor: Guillermo del Toro&Daniel Kraus | Rok vydání:2018 | Nakladatel: Host | Hodnocení: 3*/5*

recezní výtisk


V Americe probíhá v 60. letech studená válka. Hlavní hrdinka Elisa je němá a žije nad kinosálem. Živí se jako uklízečka ve výzkumném středisku. Jednou však s její kolegyní Zeldou během uklízení narazí na utajený experiment v podobě podivného vodního tvora. Ten mnohým připomíná člověka. A Elise připomíná ji samotnou. Je možné, že konečně poznala spřízněnou duši?

Příběh nabídne mnoho úhlů pohledu na různá témata. Příběh překypuje i akcí, takže se při čtení nebudete vůbec nudit. Zeldu jsem si dost oblíbila jak už v knižním příběhu tak i ve filmovém zpracování. Elisa je dobrá posluchačka, ale bohužel tu není nikdo, kdo by poslouchal jí, natož chápal její pocity.

Na knihu jsem se dost těšila, jelikož jsem viděla film. Ten se mi moc líbil. Jsem ráda, že získal Oskara. Kniha samotná mě ale bohužel trochu zklamala. Příběh byl pro mě dost protáhlý. Chvílemi jsem se při čtení doslova nudila. Naopak jsem si zase užívala akce a romantické části, ty byly dokonalé. Dále se mi líbily ilustrace, které příběh krásně doplňovaly.

Vzala jsem si z románu něco? Jaké jsou mé pocity? Láska má samozřejmě mnoho tváří a podob. Pro lásku byste udělali cokoliv! Moc se líbila doba, ve které se příběh odehrává. Režiséra mám hodně ráda, jelikož se mi moc líbil i jeho film "Purpurový vrch", vřele doporučuji. Tvář vody v sobě měla specifické kouzlo, které ve vás zůstane. Jak po přečtení, tak i po shlédnutí filmového zpracování.

Ten kdo má rád prvky romantiky, akce, scifi nebo všehomix jmenovaných věcí, určitě se mu kniha bude líbit! Režisérovi a autorovi gratuluji k Oskarovi a děkuji, že vytvořil něco tak temně krásného!


Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí knihy. Knihu si zakoupíte na kliknutí loga.



2 komentáře

  1. Tohle je určitě nádherná kniha a už se moc těším, až si ji přečtu:).

    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tvůj komentář! Doufám, že se bude líbit <3

      Vymazat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.