Už jsem normální ?!? - Holly Bourne

Spisovatelka: Holly Bourne
Rok vydání: 2015/ 2017 cz
Nakladatelství: Booklab/Slovart
Hodnocení: 5/5
Recenzní výtist

Magor, magor, magor.



Jak má vypadat normální holka v 16? Chodit do školy, mít kamarádky, na které je spoleh, chodit na párty a konečně si najít kluka. Takto si naše hlavní hrdinka představuje normální život 16-letých holek. Ale proč? Proč chce být normální jako každý jiný, když je přece super se někdy lišit od ostatních?  Naše hlavní hrdinka Evie se ale liší nijak záviděníhodnou věcí. Evie totiž trpí mentální poruchou OCD. 

Lidi s OCD jsou například čistotní, ale až tak moc, že už to není normální. Musí si 6x umýt ruce a než se rozhodnou konečně vylézt z koupelny ven, tak si je pro jistotu umyjou ještě dvakrát. Evie už je na tom ale líp, chodí teď do nové školy a nikdo neví, čím vším si už prošla. Pro nikoho není zatím žádný magor nebo šílenec. Evie se ze všech sil snaží vést normální život a svou poruchou se určitě nehodlá nikomu svěřovat. 

A tak Evie konečně na oko vede obyčejný život obyčejných studentů, kteří řeší kam o víkendu na párty nebo jaký kluk se komu zrovna líbí. Začíná být konečně šťastná a má pocit, že už konečně zvítězila nad svou nemocí. Její psycholožka jí dokonce začne snižovat dávky léků. Je to vůbec možné, aby něco tak vážného začlo mizet ze dne na den? Nebo si to Evie jen namlouvá?



Během čtení jsem se hodně nasmála, líbily se mi jednoduché dialogy a myšlenky postav. Spisovatelka má lehký styl psaní, takže se kniha četla rychle a svižně. Pro mě to zas byl úplně nový young adult příběh. Já sama přesně nevěděla co je OCD přesně za poruchu, protože mi to zezačátku nepřišlo jako něco vážného, když si člověk umyje ruce víckrát... Ale popravdě jde o mnohem víc. Takový člověk prostě žije pořád v nejistotě, že něco neudělal, na něco zapomněl atd. Hlavní hrdinku jsem si oblíbila, líbily se mi její myšlenky, vtipy i slovník. 

Kniha mě velmi moc překvapila, a i když řeší patrně vážný problém, autorka ho dokázala skvěle vykreslit a popsat, takže jste nad ničím nemuseli moc dumat.  

Co si od příběhu vzít? Měli bychom být za každých okolností se sebou spokojení a měnit jen to, co uznáme za špatné. Některé věci jsou ale součástí našeho života a nedají se změnit, zejména zdravotní porucha, za kterou by se člověk v žádném případě neměl stydět, ale spíš se s ní naučit žít. Příběh je to krásný a týká se jak tématu rodiny, tak i přátelství.

Jsem ráda, že jsem si něco takového přečetla a vzadu na přebalu se píše, že by tuhle knihu měla mít doma každá holka. Souhlasím! 



Děkuji Slovartu AKA Booklab za další úžasnou knihu!

Knihu zakoupíte na kliknutí loga



4 komentáře

  1. Hezká recenze :-) Ale knih asi nebude nic pro mě, přece jenom od šestnácti už mám daleko..:-D Na druhou astranu téma OCD mě zajímá, ale asi spíš víc odborně. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, že se recenze líbila :) Je to fajn, že autorka, dala něco vážněho do dívčího románu, a lidi o se to začnou zajímat. Ale odborného to nic není nu :)

      Vymazat
  2. Knížka se mi hodně zalíbila obálkou, ale nevím jestli se někdy ke mě dostane. Je tak hodně knih a tak málo času (jsem z toho smutná). Btw strašně mi připomínáš Janny Hann...

    https://knihynejsouzlo.blogspot.cz/

    Tánička

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, za tvuj krásný komentář <3 Knih je moc času málu to más ano pravdu nu :( Ale jestli jí budeš mír necáhej si jí přečíst nebo jí mít doma a pak se k ní dostaneš :) A děkuju, jsem moc ráda, že ti připomínám JH mám jí strašně moc ráda <3

      Vymazat

Děkuji, za přečtení mého článku.

Instagram

M. A. I. . Theme by STS.